- 8 januari

Liefde slaat de deur dicht

Het leven met Mij betekent geen vrijwaring VAN moeilijkheden, maar vrede IN de moeilijkheden. Mijn leiding komt vaak via gesloten deuren. Liefde slaat deuren dicht èn liefde opent deuren.
Blijdschap is het gevolg van een aanvaarden van Mijn wil, in geloof en vertrouwen, ook al schijnt het geen zaak van vreugde te zijn. Mijn dienstknecht Paulus leerde deze les van dichtgeslagen deuren, toen hij zei: 'onze lichte verdrukking, die weldra voorbijgaat, bewerkt voor ons een alles verre te boven gaand eeuwig gewicht van heerlijkheid'. Verwacht tegenslagen tot je dit geleerd hebt - het is de enige weg.
Blijdschap is de dochter van de (innerlijke) rust.

Wijzen van getuigen

Ik roep je op om Mij bekend te maken door je niet aflatende vertrouwen in Mij; door je vreugde, ongetemperd door de moeilijkheden op je weg; door je tedere zorg voor de zwakken en afgedwaalden; door je aanvaarding van Mijn gave van het eeuwige leven; door je groei in geestelijke ontwikkeling, het bewijs van dat innerlijke leven, waardoor alleen die ontwikkeling kan komen.
Maak Mij bekend, steeds meer, door je kalmte, door een onwrikbare trouw aan de waarheid.
Maak Mij bekend door Mijn Geest binnenin en rondom je, en laat je gedrag en je spreken altijd getuigen van de kracht en het wonder van Mijn aanwezigheid.
Zo zullen alle mensen weten dat je Mijn discipel bent en dat je aanspraak nimmer de erkenning van je eigen-ik geldt, maar van Mij, de Christus-in-je.