- 3 januari

De weg wijst zich vanzelf

'Wie de Heer verwachten, putten nieuwe kracht'. (Jes. 40:31)
Je moet vernieuwd worden, herschapen. Christus, Christus, Christus. Alles moet gefundeerd zijn op Mij. Kracht wordt geboren uit rust. Alleen de liefde is een kracht, die overwint. Wees niet bevreesd. Ik zal je helpen. Wees beiden een kanaal. Mijn Geest zal er doorheen stromen en terwijl Hij er doorheen stroomt, zal Mijn Geest heel het bittere verleden wegvagen.
Vat moed, God heeft je lief, God helpt, God strijdt, God wint. Je zult het zien. Je zult het weten. De weg zal duidelijk worden. Elk plan, dat Mijn Liefde ooit heeft gemaakt, alles wat Mijn Liefde ooit heeft bedacht, zal zich dag aan dag voor je ogen ontvouwen. Laat je slechts onderwijzen. Wees als een kind. Een kind heeft nooit bedenkingen tegen plannen, maar aanvaardt ze met blijdschap.

Wederkerige behoefte

Blijf in Mij en Ik in u.
Denk dit jaar veel na over deze overweldigende waarheid. Je moet dit jaar in Mij blijven om te kunnen delen in het Geestes-leven van het heelal, in de scheppingskracht en energie daarvan. Zo ben je een deel van Gods geheel.
Maar Ik moet in je blijven, want alleen zo kan Ik Mijn liefde en kracht en waarheid tot uitdrukking brengen doordat je ze vertolkt in woord, blik en daad.
In deze woorden van Mij heb je Mijn tweevoudige natuur.
De sterke Beschermer! Zo sterk om te beschermen; en Ik bied je, Mijn gasten, alle voorzieningen die nodig zijn.
En dan heb je Mij in Mijn nederigheid, één met jullie, je trouwe Metgezel, die in je woont en van je afhankelijk is. Denk over deze dingen na.