- 13 januari

Onzichtbare vrienden

Wanhoop nooit en geef nooit de moed op. Wees gewoon een kanaal voor hulp aan anderen. Betoon meer medeleven. Wees fijngevoeliger voor anderen. Je leven moet niet een en al zorg zijn. Goud blijft niet in de smeltkroes - slechts totdat het gezuiverd is. Ik hoor reeds de muziek en het optrekken van de onzichtbare heerscharen, die zich verheugen over je overwinning.
Geen volgeling van Mij zou zelfs falen of vallen, als even de sluier werd weggetrokken, die hem belet te zien hoe deze struikelingen de boze geesten verheugen; die hem belet de pijn en teleurstelling te zien van hen, die ernaar verlangen, dat hij in Mijn kracht en in Mijn Naam zal overwinnen, en de vervoering van vreugde waar te nemen als de zege is behaald.
Mijn kracht is dezelfde als die, waarmee Ik satan in de woestijn overwon - en waarmee Ik de inzinking en smart in de Hof en zelfs de dood op Golgotha overwon. Denk daarover na.


Bestrijd boze machten

Je zult een machtige kracht zijn tegen het kwade, omdat je in steeds toenemende mate het werktuig van de Goddelijke kracht zult zijn. Bedenk dan, als dit zo is, hoe zou je je dan ook maar een ogenblik kunnen voorstellen dat het kwade je met rust zou laten? Het is in het voordeel van het kwade om je te dwarsbomen.
Bedenk eens hoe zij die voor je zorgen in het ongeziene toekijken om je te zien overwinnen in Mijn kracht en tot Mijn eer.
De grote veldslagen van je wereld worden uitgevochten in het ongeziene. Voer daar je strijd en win. Meer dan overwinnaar door hem die je heeft liefgehad. Strijd met de gehele wapenrusting Gods, die geheel en al voor je in gereedheid is. Overwinnaars door Mij. Ruk voorwaarts. De overwinning is in zicht.