- 14 januari

Machtig en wonderbaar

De zielen, met wie Ik wandel, zijn echt blij. Wie met Mij wandelt, wandelt veilig. Als Mijn Geest in een leven komt en Zijn werk doet, dan is dat niet waarneembaar, maar de gevolgen zijn machtig.
Leer van Mij. Dood het eigen ik. Elke klap, die aan het eigen ik wordt toegebracht, dient om een waarachtig, eeuwig, onvergankelijk nieuw mens van je te maken. Wees eerlijk en streng voor jezelf. Vraag je steeds af: 'Gaf mijn eigen ik me dit in?' En als dat het geval was verdrijf het dan ten koste van alles.
Toen Ik aan het kruis stierf, belichaamde Ik al stervend het eigen ik van de gehele mensheid. Toen dat eenmaal gekruisigd was, kon Ik zelfs de dood overwinnen.
Toen Ik in Mijn eigen lichaam op het kruis jouw zonden droeg, droeg Ik de eigenwillige natuur van de wereld. Als jij ook je eigen ik doodt, verwerf je de overstelpende macht, die Ik vrijmaakte voor een afgematte wereld, en zul jij eveneens de overwinning kennen.
Je hebt niet het leven en zijn moeilijkheden te overwinnen, maar alleen je eigen ik. Voor jou geldt hetzelfde wat Ik tot Mijn discipelen zei: 'Ik heb je nog veel te zeggen, maar je kunt dat nu nog niet dragen'. Je zou het niet kunnen begrijpen. Maar als je Mij blijft gehoorzamen en met Mij wandelt en naar Mij luistert, dan zul je het wel gaan verstaan en zul je inzien hoe heerlijk en wonderbaar Mijn openbaringen en onderwijzingen zijn.

Hoe de blijdschap komt

De blijdschap die volgt op de gewaarwording van leiding is altijd de ondersteunende vreugde van Mijn volgelingen geweest.
Ze is het gevolg van een verlangen uitsluitend naar Mijn wil, in elk onderdeel, en dan het besef van de wonderbare wijze waarop Ik voor je kan handelen wanneer je het plannen maken maar aan Mij overlaat.
Voorwaar, alle dingen, alle kleinigheden van alle dag werken samen mede ten goede voor hen die Mij liefhebben. Mijn wonderdoende kracht kan werkzaam worden wanneer er geen 'achteruit slaan tegen de prikkels' is, geen tegenwerken van Mijn wil.
Of je nu hier op aarde wandelt of vrij bent van de aardse beperkingen in Mijn hemel, het is hemels om met Mij te wandelen. De mens heeft getracht de hemel in termen van muziek en zang te beschrijven. Dat is slechts zijn poging om uiting te geven aan de geestverrukking die hij op aarde kent in gemeenschap met Mij, en om de verhoogde intensiteit daarvan in de hemel te verwachten.