12 juli

Redder en verlosser

Als je gelooft dat het Mijn hand is, die je heeft gered, dan moet je ook geloven dat Ik je nog verder wil verlossen en je wil bewaren op de weg, die je hebt te gaan. Zelfs onder de mensen zal geen redder iemand van de verdrinking redden enkel met de bedoeling om hem in andere diepe en gevaarlijke wateren te brengen. Nee, het gaat hem erom dat de drenkeling op het droge komt - meer nog - dat hij daar de levensgeesten weer in hem opwekt en hem gezond en wel thuis brengt.
Leer van deze gelijkenis wat Ik, je Redder, wil doen - en meer nog dan dat. Is de hand des Heren te kort om te verlossen en dit te volbrengen?
Mijn roep vanaf het kruis 'Het is volbracht' is Mijn roep van redding voor een hele wereld.
Ik kom klaar met elke taak, die aan Mij wordt toevertrouwd. Heb dan vertrouwen en wees niet bevreesd!

Je orde van verdienste

Genade is het onderscheidende stempel dat Ik op Mijn vrienden druk. Ze is geen orde van verdienste. Ze is het resultaat van het leven met Mij. Ze valt zelfs niet op aan hen aan wie Ik ze geschonken heb, maar voor hen die zij ontmoeten en die ogen hebben om te zien, is het duidelijk, zoals gedurende Mijn tijd op aarde werd gezegd: 'Zij herkenden hen, dat zij met Jezus geweest waren'. Het kan zijn het teken van Mijn bewarende kracht in een leven. Het kan zijn de stille kracht van zelfbeheersing, het kenmerk van zelfoverwinning, de een of andere vage weerspiegeling van Mijn karakter, of een mystieke geur van de ziel die zich ontsluit voor Mijn liefde.