30 juli

Beloond geloof

Denk veel na over Mijn dienstknechten van vroeger. Hoe Abraham de belofte geloofde (toen hij nog geen kind had), dat in zijn zaad alle volkeren van de aarde gezegend zouden worden.
Hoe Mozes de Israëlieten door de woestijn leidde, in de vaste overtuiging, dat zij tenslotte het Beloofde Land zouden verkrijgen.
Door de loop der eeuwen zijn er altijd mensen geweest, die gehoorzaamden in geloof zonder het te zien, en hun geloof werd beloond. Dit geldt ook voor jullie.

Ware beïnvloeding

Laat geen enkele schakel van beïnvloeding voorbijgaan. Koorden van ware liefde en belangstelling moeten nimmer worden verbroken. Ze moeten altijd worden gebruikt voor MIJ. Bid voor hen met wie je door bijzondere banden verbonden bent, dan zul je gereed zijn, indien Ik voor hen je bijzondere hulp zou verlangen.
Je moet zijn als een zondaar met de zondaren voordat je ze kunt redden. Ook Ik moest hangen tussen twee dieven om Mijn wereld te behouden.