19 juli

Wonderbare gebeurtenissen

O Heer, met harten vol blijdschap danken wij U voor Uw wonderbare zegeningen, waarmee Gij ons vandaag en iedere dag overlaadt.
Ik ben bij je. Volg in alles Mijn leiding. Onvoorstelbare wonderen zijn zich aan het voltrekken. Ik ben je Leidsman. Verheug je over die gedachte. Je Leidsman en je Vriend. Bedenk, dat een wonder voor Mij slechts een natuurlijk gebeuren is. Ook voor Mijn discipelen, voor Mijn uitverkorenen, is een wonder slechts een natuurlijk gebeuren, dat werkt door middel van geestelijke krachten en daarom ziet de mens, die alleen maar werkt en begrijpt met zijn zintuigen, het als iets, dat in strijd is met de natuur.
Bedenk ook, dat de natuurlijke mens in vijandschap leeft met God. Besef ten volle - en bid, dat het een nog grotere realiteit voor je mag worden - dat er geen wonder te wonderbaar is om een dagelijks gebeuren voor je te zijn, als je door Mij wordt geleid en kracht van Mij ontvangt.
Mijn kinderen, de kinderen van Mijn Koninkrijk zijn een bijzonder volk, apart gezet, met een andere hoop, met andere aspiraties en motieven, en met een andere instelling voor wat betreft het loon.
Je ziet hoe gemakkelijk, hoe eenvoudig en zonder enig hulpmiddel een wonderbaar gebeuren (zoals dat van vandaag) zich voltrekt, en je verwondert je.
Luister Mijn kinderen, dit is niet gemakkelijk en eenvoudig tot stand gekomen. Het is bereikt door uren, dagen en maanden van vermoeidheid en verdriet, waartegen je gestreden hebt en die je overwonnen hebt door een standvastig en onversaagd verlangen om je eigen 'ik' te overwinnen en Mijn wil te doen en te leven zoals Ik je heb geleerd. De ergernissen, de zorgen en de smaad, die je geduldig hebt gedragen, maken dat je een geestelijke kracht hebt gekregen, die wonderen tot stand brengt.

Ontmoetingen langs de kant van de weg

Ik gebruik zulke eenvoudige dingen en terloopse ogenblikken om Mijzelf aan de mens te openbaren. Hij kan Mij tegenkomen in de alledaagse omstandigheden van het leven, mits hij maar ogen heeft om te zien en oren om te horen.
Geen groot teken, niets spectaculairs. In het schijnbaar toevallige op de levensweg ontmoet Ik hem en openbaar hem Mijn wil, Mijn bedoelingen, Mijn leiding.
Geen kilometers te lopen, geen lange reis af te leggen, geen vreemde taal te leren, geen toestand van extase die eerst moet worden ervaren. Denk over deze dingen na. Herinner je onze vele ontmoetingen langs de kant van de weg.