6 juli

Rijkdommen

Denk nooit bij jezelf: 'dit kunnen wij niet betalen', of 'dat zullen wij nooit kunnen doen'. Zeg: 'er is hierin nog wel niet voorzien, maar wij zullen het krijgen als wij het nodig hebben. Het zal beslist komen'.
Blijf dat zeggen en gaandeweg zul je het gevoel krijgen, dat je ruimschoots bent voorzien en dat je omgeven bent door rijkdommen. Dit gevoel is je geloof, dat een beroep doet op Mijn voorziening, en naar de mate van je geloof zul je ontvangen.
Maar waar Ik naar kijk is niet het geloof, dat tijdens gebed of vervoering tot uiting komt, maar het geloof dat elke twijfel, die er gedurende de dag opkomt, onmiddellijk tot zwijgen brengt; dat het gevoel, dat de mogelijkheden beperkt zijn, bestrijdt en overwint.
'Bidt en u zal gegeven worden'.

Luister aandachtig

Mijn arme, dove wereld. Wat ze allemaal niet mist aan liefdevolle woorden en raadgevingen.
Ik wil zoveel met haar delen. Ze wil niet luisteren.
'Waarom weegt gij geld af voor wat geen brood is en uw vermogen voor wat niet verzadigen kan? Hoort aandachtig naar Mij, opdat gij het goede eet en uw ziel zich in overvloed verlustige'.
'Hij die Mijn wil wil doen, zal weten'.
Naar wiens stem wil je luisteren? Zo vele stemmen zijn er om je heen, dat de stille, zachte stem je ontgaat.
'Dit is Mijn geliefde Zoon - Hoort Hem'.