20 juli

Mijn normen

Voer Mijn bevelen uit en laat het resultaat aan Mij over. Doe dit even gehoorzaam en getrouw als - naar je verwacht - een kind zou doen, dat een bepaalde methode volgt bij de uitwerking van een som, en er zeker van is, dat als die som volgens de opdracht is uitgewerkt, de uitkomst goed zal zijn.
Bedenk, dat de bevelen die Ik je heb gegeven, al in de geestelijke wereld door Mij zijn voorbereid om het gewenste resultaat te hebben voor jullie geval en jullie omstandigheden. Volg dus getrouw Mijn verordeningen op.
Besef, dat hierdoor pas ten volle Gods leiding wordt ervaren. Het opvolgen van een menselijke verordening, ook al is die afkomstig van de grootste wijzen van de wereld, zou tot een ramp kunnen leiden.
Hierbij ontbreekt het tot op zekere hoogte aan kennis omtrent je persoonlijk leven, karakter en bekwaamheid, je omstandigheden en verzoekingen, maar als je Mijn directe leiding volgt, betekent het, dat je opdrachten uitvoert van iemand, die èn jou èn het vereiste resultaat volledig kent.
Het was de bedoeling, dat ieder mens op deze wijze met Mij zou wandelen, dat hij gesterkt door Goddelijke kracht, onder Goddelijke leiding zou handelen.
Heb Ik je niet geleerd de eenvoud lief te hebben? Het doet er niet toe wat de wereld denkt, met de bedoelingen en intriges van de wereld heb je niets te maken. O Mijn kinderen, leert van Mij. Eenvoud brengt rust. Ware rust en macht.
Dit mag dan voor de wereld misschien dwaasheid zijn, maar voor Mij is het een voorsmaak van het Goddelijke. Laat je nooit leiden door de normen van de wereld. Voor jullie gelden alleen Mijn normen.

Ik zal je genezen

Erken je kwaal niet. Telkens als je erover spreekt tegen anderen, bestendig je ze.
Negeer ze zoveel je kunt. Denk meer aan Mij, de grote Geneesheer. Wanneer je bij Mij verblijft, word je gezond.
Zelfs Mijn trouwste volgelingen dwalen vaak doordat ze bij Mij geen aanspraak maken op de genezing en de volkomenheid van elk deel van hun wezen.
Maar aanspraak maken op lichamelijke genezing alleen is een teken van een te zeer leven op het lichamelijke vlak en Mijn genezing is uit de Geest. Maak aanspraak op genezing van geest, verstand en lichaam. Dan zul je, ongeacht leeftijd, gezondheid kennen.