3 juli

Geestelijke volheid

Heer, wij hebben U lief en willen in alles voor U leven.
Mijn kinderen, 'zalig zijn zij, die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid, want zij zullen verzadigd worden'. Dat wil zeggen: volkomen bevredigd worden.
Slechts in die volheid van geestelijke dingen kan de moedeloze, de zwakke en vermoeide, bevrediging, genezing en rust vinden. 'Heer', roepen wij, 'tot wie zullen wij gaan dan tot U?' 'Gij richt voor ons een dis aan'. Brood, dat leven geeft. Voedsel uit de hemel.
Maar weinigen realiseren zich dat de spijziging van de vierduizend en van de vijfduizend in beide gevallen slechts een illustratie was van de wijze, waarop Ik eens het Voedsel voor Mijn volk zou worden.
Denk eens aan het wonder van de openbaring, dat nog steeds ervaren kan worden door hen, die met Mij leven. Na al deze honderden jaren is nog veel van wat Ik heb gezegd en gedaan een mysterie gebleven; veel van Mijn leven op aarde is in geestelijk opzicht nog onbekend terrein. Alleen aan het hart dat eenvoudig is, dat liefheeft en dat met Mij wandelt, kunnen deze dingen geopenbaard worden. Voor de wijzen en verstandigen heb Ik deze dingen zorgvuldig verborgen, maar ze aan kinderkens geopenbaard.
Laat je geest niet terneerdrukken door de zonden en smarten van de wereld. Alleen Christus kon dit dragen en in leven blijven. Zoek naar wat lieflijk is, wat waar is, wat vriendelijk en dapper is, in allen die om je heen zijn.

Schuilend bij U

Volg Mij en of het nu in de storm is, of langs de stoffige hoofdweg, of over de met stenen bezaaide plaatsen, of door de koele, open plek in het bos, of door de weide, of langs de wateren der ruste, dan zal er bij Mij, bij elke ervaring, een toevluchtsoord zijn.
Bij tijden lijkt het alsof je van verre volgt. Dan strek je, vermoeid door de last en de weg, een hand uit om de zoom van Mijn kleed aan te raken. Plotseling is er geen stof meer, geen vermoeidheid. Je hebt Mij gevonden. Mijn kind, ook al lijkt het zinloos, ga door met je geestdodende werk, of dat nu geestelijke, verstandelijke of lichamelijke inspanning vergt. Voorwaar, het beantwoordt aan zijn doel, al was het maar dat het je ertoe brengt om steun van Mij te zoeken.