28 juli

Fouten

Ik ben je schild. Geen slagen van de wereld kunnen je deren. Voel, dat er een sterk schild staat tussen jou en alle smaad en hoon. Laat dit zo'n realiteit voor je worden, dat niets meer bij machte is je innerlijke vrede te verstoren. Dan zul je inderdaad een wonderbare overwinning hebben behaald.
Je vraagt je wel eens af waarom het wordt toegelaten, dat je fouten maakt in je keuze, terwijl je zo oprecht hebt getracht Mijn wil te doen in een bepaalde zaak.
Mijn antwoord hierop is, dat het geen fout was. Het is niet mogelijk zonder moeite al je lessen te leren, en dit was noodzakelijk om je een les te leren. Niet voor hem, die de weg aflegt zonder hindernissen, maar voor hem, die overwint, geldt de belofte.
Opdat er dus spoedig vrede zal komen, zowel in je omgeving als in je hart, moet je vlug je les leren. En het overwinnen is nooit het overwinnen van degene, die het je moeilijk maakte, maar het overwinnen van je zwakheden en het verkeerde in je eigen natuur, die door zo'n persoon worden geactiveerd.
Je zult geen lagere maatstaf aanleggen dan de Mijne. 'Gij dan zult volmaakt zijn, gelijk uw hemelse Vader volmaakt is'.

Overweldigende waarheid

De wereld kan alleen worden overwonnen door geloof in Mij en in de wetenschap dat Ik de Zoon van God ben. Dit is een overweldigende waarheid.
Benut ze als je hefboom om elke berg van moeilijkheden en het kwaad te verplaatsen. Wees behoedzaam in alle dingen en wacht op Mijn leiding. Heb veel omgang met Mij.
De waarheid van Mijn Godheid, van Mijn almacht, scheppend, verlossend, het kwade verdrijvend, moet in elke situatie, bij elk probleem je houding beïnvloeden.