13 juli

Verwacht het goede

Kun je je de geloofshouding eigen maken van een verwachten in geloof?
Niet een wachten op het volgende kwaad dat je zal overkomen, maar een verwachten als van een kind, dat met blijdschap uitziet naar wat het straks weer aan goeds zal ontvangen.

Zorg voor harmonie

Word dagelijks, steeds meer en meer, aan Mij gelijkvormig.
Doe Mijn wil, zoals deze je geopenbaard is, en laat het resultaat aan Mij over. Indien je Mijn vertegenwoordiger bent, waarom bekommer je je er dan over of de actie die Ik voor je geregeld heb, verstandig is of niet? Als je beheersing van je denken en je lichaam niet vooruitstrevend is als die van je geest, is dat een belemmering. Let daarop. De drie moeten in eenheid samenwerken; anders is er disharmonie.
Hoe prachtig een individueel instrument ook moge zijn in een orkest, met een schoonheid welke die van alle andere te boven gaat, toch ontstaat er disharmonie wanneer het zijn partij speelt vooruitlopend op die van de andere. En zo zal bij jullie een gevoel van vertwijfeling en mislukking volgen op de disharmonie van binnen.