17 juli

Zwijg, wees stil

Verblijd je, verblijd je. Ik heb jullie beiden veel te leren. Denk niet, dat Ik je Mijn tegenwoordigheid onthoud als Ik je niet méér van Mijn waarheid openbaar.
Je gaat door een storm. Laat het je genoeg zijn, dat Ik met je ben om te zeggen 'zwijg, wees stil', om zowel wind als golven tot bedaren te brengen.
Niet tijdens de storm, maar op de rustige berghellingen onderrichtte Ik Mijn discipelen de waarheden van Mijn Koninkrijk.
Dat is ook met jullie het geval, de tijd van de berghellingen zal komen, en dan zul je bij Mij rusten en leren.

Voorsmaak van de hemel

Ik dank U, Here, voor de blijdschap die Gij mij schenkt en voor Uw tedere zorg voor mij.
Word je hier steeds meer van bewust. Beschouw alles als zijnde onder Mijn invloed en het leven zal steeds voller worden van blijdschap. Deze blijdschap kan niemand van je wegnemen.
Dit is de voorsmaak van de hemel die je heengaan zal doen lijken als zijnde geen dood, en die zal betekenen dat je geest geen onbekende zal zijn in de woonplaats der geesten, maar een vertrouwde en dierbare atmosfeer zal inademen.