29 juli

Zonnige bosweiden

Heer, zegen ons in dit avontuur, en genees ons allen in Uw barmhartigheid.
Denk niet dat lijden de enige weg is om Mijn Koninkrijk binnen te gaan. Er zijn zonnige bosweiden, en te midden van de mooiste bloemen, wegen waarlangs de schreden en harten van mensen tot Mij worden getrokken. Er zijn vogels, er is gelach, er zijn vlinders en er is warme léven-schenkende zomerlucht, en met deze als tedere reisgenoten en vrienden kan de vreugde-weg worden ingeslagen, die tot in Mijn Koninkrijk voert.
Niet alle wegen zijn somber, koud en verlaten, vol doornstruiken en stenen. Laat alles aan Mij over, de keuze van de weg, de leiding onderweg. Maar als het zonlicht roept, aanvaard het dan met blijdschap.
Voor wie kan het hoekje bij de haard thuis dierbaarder zijn dan voor de reiziger die zich een weg heeft gebaand over de troosteloze heide en door verblindende storm?
Laat je hart dit woord van bemoediging in zich opnemen: 'Hij zal niet gedogen, dat gij boven vermogen verzocht wordt, want Hij zal met de verzoeking ook voor de uitkomst zorgen, zodat gij er tegen bestand zijt'. De wereld is het Koninkrijk niet. 'In de wereld zult gij verdrukking hebben, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen'. Leef met Mij, de Christus, die overwint, en de blijdschap en vrede van de overwinning zullen ook jouw deel zijn.

Zie het beminnelijke

Tracht jezelf niet te dwingen anderen lief te hebben. Kom tot Mij. Leer Mij meer en meer lief te hebben, Mij meer te kennen, en beetje bij beetje zul je je medemens zien zoals Ik hem zie. Dan zullen ook jullie hem liefhebben.
Niet alleen met de liefde van Mij, die je doet verlangen hem te dienen, maar je zult het beminnelijke in hem zien, en dat liefhebben.