15 juli

Liederen onderweg

Velen van Mijn discipelen moesten in het duister blijven, eenzaam en zonder vrienden.
Zij kwamen met moeite vooruit, al zingend.
Ook jullie moeten liederen zingen onderweg.
Zou Ik je voet op een onbetrouwbare ladder plaatsen? Misschien kun je niet zien of de ladder goed bevestigd is, omdat dit verborgen is in de schuilplaats van de Allerhoogste, maar als Ik je heb gevraagd er op te stappen en hem vastberaden te beklimmen, dan kun je er zeker van zijn, dat Ik jouw ladder stevig heb vastgemaakt.

De bakermat der blijdschap

Het hart spreekt tot het hart, terwijl je voor Mijn aangezicht wacht. Liefde verwekt liefde.
De atmosfeer die je inademt is Goddelijk, levenschenkend, versterkend.
De plaats waar je rust is Mijn schuilplaats.
Je komt niet tot Mij om Mij naar leerstellingen te vragen.
Deze zijn als het ware het fundament van je geestelijk wezen; noodzakelijk, maar eenmaal veilig, probeer je samen met Mij vorm te geven aan de prachtige bovenbouw daarop - de bakermat van de vrede en de blijdschap, waar Ik kom en omgang met je heb.