4 juli

Vriend van Mij

Wat men bekering noemt, is vaak alleen het ontdekken van de Grote Vriend. Wat men godsdienst noemt, is het kennen van de Grote Vriend. Wat men heiligheid noemt, is de navolging van de Grote Vriend.
Volmaaktheid, de volmaaktheid die Ik van allen eis, het volmaakt zijn zoals je Vader in de hemel volmaakt is, houdt in dat je gelijk bent aan de Grote Vriend en dat jij op jouw beurt ook een Grote Vriend voor anderen wordt.
Ik ben je Vriend. Realiseer je opnieuw, wat dat allemaal wil zeggen - Vriend en Redder. Een vriend staat klaar om te helpen, voorziet reeds bij voorbaat in elke behoefte, houdt de hand uitgestoken om te helpen en te bemoedigen, of om het gevaar af te wenden, spreekt met liefdevolle stem om vermoeide zenuwen tot bedaren te brengen en om rust te gebieden waar rusteloosheid en vrees heerst.
Denk je in, wat je vriendin voor je betekent en probeer dan zo enigszins te zien wat de Volmaakte Vriend zou zijn, de Vriend die niet moe wordt, die onbaatzuchtig is, die alles overwint, die alle wonderen doet. Die Vriend, en zelfs meer dan je hart zich kan voorstellen, die Vriend ben Ik.
Als Ik in Mijn Koninkrijk - Mijn Koninkrijk van de Kinderharten - de dogma's van jullie kerken zou voorlezen, dan zouden deze vaak geen weerklank vinden. Maar de eenvoudige regels, die Ik Mijn volgelingen heb gegeven zijn bij allen bekend en geliefd, en worden door allen nageleefd.
Zoek de eenvoud in alle dingen.

Breek los

Want door wie een mens is overmeesterd... diens slaaf is hij.
Ik sneed de banden der zonde door, die je bonden aan het kwaad. Met liefdevolle handen verving Ik elk ervan door Mijn koorden van liefde, die je bonden aan Mij, je Heer.
De macht van het kwade is subtiel. Een doorgesneden koord, een gebroken koord zou je sluimerend geweten wekken, maar draad voor draad, voorzichtig, met een behoedzaamheid die het zich zo listig heeft eigen gemaakt, werkt het kwade totdat er een koord los is. Ook dan gaat het werk langzaam, maar o zo zeker, totdat weldra de vroegere band die Ik verbrak, je weer bindt aan het kwade, draad voor draad.
Verbreek die terugkerende ketenen. Satan heeft verlangd je te ziften als de tarwe. Hij werkt met een doelmatigheid die Mijn dienstknechten zouden moeten kopiëren. Hij heeft je gebrandmerkt als een die in toenemende mate zielen tot Mij zal brengen.