27 juli

Mijn troost

O Jezus, kom en wandel met ons en laat ons voelen dat U heel dicht bij ons bent.
Ik wandel met je. O Mijn kinderen, bedenk, dat ik niet alleen met je wandel om je te leiden en te vertroosten en je kracht en steun te geven, maar ook tot troost en bemoediging van Mijzelf.
Als er een kind bij je is dat van je houdt, is dat dan alleen maar bij je opdat je die kleine bescherming en hulp kunt bieden?
Toch ook, opdat jij in dat kleine kind vreugde, blijdschap en bemoediging mag vinden door zijn eenvoud, zijn liefde en vertrouwen.
Zo ligt het ook in jullie macht Mijn hart troost en vreugde te schenken.

Oordeel niet

De menselijke natuur is zo complex. Je kunt zelfs in je meest verlichte ogenblikken nauwelijks zeggen welke beweegreden de oorzaak was van deze of gene handelwijze van jezelf.
Hoe kun je dan oordelen over iemand anders, van wiens natuur je zo weinig begrip hebt? En het verkeerd beoordelen van wat iemand anders ingegeven is door de Geest van God, is het verkeerd beoordelen van Gods Geest.
Kan er enige zonde groter zijn dan deze? Een verkeerde beoordeling zond Mij naar het kruis!