23 juli

Stop met al het werk totdat...

O Heer, schenk ons die wonderbare innerlijke vrede.
Mijn kinderen, die vrede gaat werkelijk alle verstand te boven. Die vrede neemt niemand van je af. Geen mens heeft de macht die vrede te verstoren, maar je kunt zelf de wereld met zijn zorgen en genoegens binnenlaten.
Je kunt vrees en wanhoop toegang verlenen. Je kunt de deur openen voor de dief, die je vrede verstoort en vernietigt.
Stel je tot taak niets toe te laten, dat je vrede met Mij, de rust van je hart, verstoort. Stop met al het werk, onderbreek elk contact met anderen - tot dit hersteld is. Sta niet toe dat zij, die om je heen zijn, de vrede van je hart en je gemoedsrust bederven. Laat niet toe dat ook maar iemand van buitenaf, noch enige zorg of geprikkeldheid, of welke tegenslag ook, die voor één moment verstoort.
Beschouw iedere moeilijkheid als een training om je te helpen deze vrede te verkrijgen. Zorg ervoor dat geen enkel werk en geen enkele onderbreking de harmonie aantast van je ware ik, dat met Mij verborgen is in het heiligdom van de Vader.

Dierbare Naam

Het murmelen van Mijn Naam in tedere liefde plaatst het ongeziene op de voorgrond van de realiteit. Het is als het beademen van een of ander oppervlak, dat een prachtige afbeelding in reliëf teweegbrengt.
Het is de Naam waarvoor het kwade zich terugtrekt, beschaamd, machteloos, verslagen. Fluister hem vaak. Niet altijd in aanroeping. Soms in een teder vertrouwen, soms in het besef van de liefde. Soms in triomfantelijke geestvervoering.