31 juli

Dankbaarheid

Geef Mij bij wijze van geschenk een moedig en dankbaar hart. Hoe groot een mens is, blijkt uit zijn vermogen om in zijn leven redenen tot dankbaarheid te vinden.
Als het leven hard schijnt, en de moeilijkheden zich opstapelen, zoek dan zeer beslist naar redenen tot dankbaarheid.
Het offer, het brengen van dank, is dan ook als een liefelijke wierook, die tot Mij opstijgt gedurende de drukke dag.
Zoek bij elk gebeuren ijverig naar iets, waarvoor je blij en dankbaar kunt zijn, en spoedig zul je niet meer behoeven te zoeken.
De redenen tot vreugde en dankbaarheid zullen opspringen om je liefhebbende harten te begroeten.

Alles in orde

Hij ordende mijn gangen.
Eerst leiding, maar meer dan dat, Goddelijke orde in je leven, je huis, al je bezigheden.
Orde in alles. Streef eerst naar geestelijke orde. De volmaakte kalmte, die alleen kan worden verwezenlijkt door een ziel die blijft in Mijn schuilplaats.
Daarna de mentale orde van een denken dat gericht blijft op Mij en de gezondheid en evenwichtigheid heeft van een denken dat aldus gericht is. Dan moet er zeker ook orde tot uiting komen in je omgeving.
Elke taak zal moeten worden aangevangen met gebed, als een Goddelijke opdracht, en uitgevoerd zonder haast, in uiterste tevredenheid.