18 juli

Wandel ootmoedig

Vrees voor wat anderen zullen zeggen, is gebrek aan vertrouwen in Mij. Dat mag niet. Gebruik al deze moeilijkheden tot loutering van je karakter.
Zie jezelf zoals de mensen om je heen je zien, niet zoals je zou willen zijn; en wandel heel ootmoedig met je God. Ik zal je op een hoogte stellen, omdat je Mijn Naam hebt gekend, maar het moet een gelouterd 'je' zijn om zo te kunnen worden verhoogd.

Zachtmoedig en nederig

Als 's werelds grootste Leraar onderwees Ik niet zozeer door het woord als wel door het levende Woord. 'Leert van Mij', zei Ik, eraan toevoegend dat de mensen in Mij zouden zien zachtmoedigheid... en nederigheid.
Opdat Mijn discipelen Mij zouden beschouwen als hun grote voorbeeld, vatte Ik Mijn houding tegenover Mijn Vader in de hemel en tegenover Zijn andere kinderen samen als 'zachtmoedig en nederig'.
Tegenover God, de Vader, de zachtmoedigheid van een overgegeven wil; tegenover Zijn andere kinderen nederigheid, ontdaan van de trots die de mensen verdeelt en hun ootmoedige nadering van God verhindert.
'Leert van Mij - Ik ben zachtmoedig en nederig van hart'. Zo zul je rust vinden voor je ziel.