22 juli

Wonderen der eeuwen

Blijf in Mij. 'De werken die Ik doe, zul je ook doen en grotere nog dan deze, want Ik ga tot Mijn Vader'.
'Grotere werken!' Blinden werden ziende, lammen wandelden, melaatsen werden gereinigd, armen ontvingen het Evangelie. 'En grotere werken dan deze zul je doen, want Ik ga tot Mijn Vader'.
Wonder der wereld! Wonder der eeuwen! Gods macht geopenbaard in de mens, die gelooft. Gods macht, welke uitgaat om te zegenen door middel van de mens, die gedreven wordt door de Heilige Geest. Sta op uit het graf van ziekte, armoede, twijfel, wanhoop, beperktheid. 'Sta op, word verlicht, want uw licht komt en de heerlijkheid des Heren gaat over u op'.
Er wacht jullie een heerlijke toekomst. Een toekomst van onbeperkte macht om anderen te zegenen. Wees slechts een kanaal. Laat je gebruiken. Vraag. Vraag.
'Vraag wat je maar wilt en je zult het krijgen', evenals degenen voor wie je bidt.

Help een handje

Niet slechts één keer in je leven, toen Ik je riep om Mij te volgen, maar voortdurend - roept Jezus.
Gedurende de drukke dag, op de drukke weg, luister dan naar de stem van je Heer en Geliefde, die je roept.
Een oproep om stil te houden en even bij Mij te rusten. Een oproep om je ongeduld te bedwingen, een herinnering aan het feit dat je kracht is gelegen in rust en in vertrouwen. Een oproep om te pauzeren, om een woordje te spreken tot iemand in moeilijkheden. Misschien om een handje te helpen.