1 september

Hoe rijk je bent!

Ik zal u geenszins begeven,
Ik zal u geenszins verlaten. (Hebr. 13:5)

Mijn kinderen, dat woord is onfeilbaar waar. Door alle eeuwen heen hebben duizenden ervaren, dat Ik nooit verander, dat Ik het nooit opgeef en dat Mijn liefde nooit faalt. 'Geenszins begeven'. 'Geenszins verlaten'. Dit betekent niet alleen, dat Ik tegenwoordig ben, maar...
Mijn liefde zal je nooit verlaten, Mijn liefdevol begrijpen zal je nooit verlaten, Mijn kracht zal je nooit verlaten. Bedenk toch wat Ik allemaal ben:
Liefde - dan ben je eeuwig verzekerd van liefde.
Kracht - dan kun je eeuwig verzekerd zijn van kracht, in elke moeilijkheid en in ieder gevaar.
Geduld - dan is er altijd een, die het nooit kan opgeven.
Begrip - dan zul je altijd begrepen worden.
Kun je te toekomst vrezen, als deze je zoveel te bieden heeft? Geliefden, 'zet je hart op de dingen, die boven zijn' (de hogere, geestelijke dingen), 'en niet op de dingen, die van de aarde zijn' (de lagere, tijdelijke dingen) en je zult ontdekken hoe rijk je bent.

Het is voldoende

Luister en ik zal spreken.
Zelden forceer Ik een toegang dwars door de vele stemmen en afleidende gedachten heen. Eerst moet daar zijn het in afzondering gaan en dan het tot zwijgen brengen van al het andere, terwijl je wacht in Mijn tegenwoordigheid. Ik het niet voldoende dat je bij Mij bent?
Laat dit soms genoeg zijn.
Het is waarlijk veel dat Ik tot je spreek. Maar hoe kun je Mijn wensen uitvoeren en leven zoals Ik graag wil dat je leeft, als je Mijn inwonende Geest niet hebt?