19 september

Volkomen blijdschap

Dit heb Ik tot u gesproken, opdat... uw blijdschap vervuld worde. (Joh. 15:11)
Bedenk, dat de waarheden, die Ik je leer, evenals bij Mijn discipelen van vroeger, ook aan jou werden gegeven met de gedachte je die overvloeiende blijdschap te schenken...
Ga in het leven op zoek naar de blijdschap. Zoek ernaar als naar een verborgen schat. Heb lief en lach. Verlustig je in de Heer.
Verblijd je in Mij. Volkomen blijdschap wens Ik Mijn discipelen toe. Het was Mijn bedoeling, dat zij die zouden bezitten. Als zij Mijn onderricht in hun dagelijks leven in praktijk hadden gebracht, zouden zij die volkomen blijdschap hebben gekend.

Help Mij


Help Mij je medemens te redden, die Mij even dierbaar is als jullie.
Laat het je onverschillig dat hij aan Mij voorbijgaat?
Laat het je onverschillig dat hij aan Mij voorbijgaat?
Laat het je onverschillig dat hij eenzaam is, hongerig, wanhopig en ver van de kudde?