4 september

Werp die lasten af

Onze God is onze voorziening.
Zie naar Mij op voor alles... Vertrouw in alles op Mij. Werp die lasten af en dan kun je zingend en vrij met blijdschap je weg gaan. Als je erdoor belemmerd wordt, zul je vallen.
Werp die lasten aan Mijn voeten, en wees ervan overtuigd, dat Ik ze zal opnemen en met elk zal doen, wat werkelijk het beste is.

Wij wandelen tezamen

Heer, ik wil met U wandelen.
Zie, Ik pas Mijn tempo aan bij dat van jullie, zoals een liefhebbend ouder doet bij dat van zijn kind.
Er moet dus veel zwijgen zijn in onze omgang, omdat je nog niet in staat bent heel de wonderbare waarheid te dragen die Ik je verlang mede te delen.
Maar hoewel woorden je wellicht geen antwoord ontlokken, kun je niet anders dan opgroeien in Mijn tegenwoordigheid, opgroeien in genade, opgroeien in kennis.
En zo in die rust, die Ik beloofde aan hen die tot Mij komen, krijg je inderdaad de kracht die voortkomt uit geborgenheid in liefde.