3 september

Laat uw wandel in de hemelen zijn

O Heer, u, die de God bent van hen, die vermoeid en belast zijn, kom en red ons.
Ik ben je Verlosser. Niet alleen van de last der zonde, maar ook van de zorgen, waaronder je gebukt gaat, van alle misère en neerslachtigheid, van nood en ellende, van uitputting en verdriet. Je Verlosser.
Denk er aan, dat je in werkelijkheid in de geestenwereld leeft - dat is het ware leven.
Wend je blik af van de aardse zorgen, hef je hoofd op en zie de glorie van het Koninkrijk. Hef elke dag je hoofd iets hoger op en zie steeds meer van de hemel. Spreek tot Mij. Verlang naar Mij. Rust in Mij. Blijf in Mij. Niet door Mij rusteloos je lasten te brengen om ze daarna weer koortsachtig op te nemen en weg te dragen.
Nee, blijf in Mij! Zonder ook maar één moment het besef te verliezen, dat Mijn kracht en bescherming aanwezig zijn.
Blijf in de bescherming en in de rust, gelijk een kind in de armen van zijn moeder.

Jullie gebreken zijn de Mijne

Heer, ik leg U mijn gebreken voor. Alleen Gij kunt de schade herstellen die ik heb aangericht.
Omdat je van Mij bent, moet Ik Mij vereenzelvigen met al wat je bent. Ik vorm de harmonie waarvan je zulk een wanklank hebt gemaakt. Ik doe de hoop weerklinken in oren die je niet met de charme der liefde getracht hebt af te houden van zonden en mislukkingen.
Ik leid tot gelukkiger wegen hen die je verkeerd beoordeelde, verachtte.
Ik neem je tekortkomingen en omdat je verlangen naar Mij uitgaat, en je Mij kent als Heer, is het Mijn opofferende taak om deze, je tekortkomingen te dragen, te herstellen.
Stap uit je poel van tekortkomingen in de mantel van geloof en liefde, die Ik je geef.
Wees sterk om te behouden zoals je de behoudenis hebt leren kennen, sterk in Mij, je altijd overwinnende Heer.