15 september

Stille kracht

Rust in Mij. Als de vermoeide menselijke natuur in opstand komt, is dat haar roep om rust. Rust dan tot Mijn levenskracht door je heen stroomt.
Wees niet bang voor de toekomst. Wees rustig, wees stil en juist in die stilte zul je kracht ontvangen en die kracht zal blijven.
De wereld is van mening, dat er in actie kracht zit. In Mijn Koninkrijk is het bekend, dat er in stilte kracht zit. 'In stilheid en vertrouwen zal uw sterkte zijn'. Wat een belofte! Wat een heerlijke vervulling! Kracht uit rust en rust uit kracht. Rust in Mij. Verblijd je in Mij.

Vrijmoedig in gebed

Mijn kind, er is geen aanmatiging in je bewering, wanneer je zegt: 'Ik zal U niet laten gaan, tenzij Gij mij zegent'.
Heb Ik je niet altijd gezegd aanspraak te maken op grote dingen? Door dat te doen, gehoorzaam je Mij.
Je doet er goed aan om vrijmoedig te worstelen in het gebed. Er zijn tijden van opeisen, van ergens beslag op leggen.
Nu is het moment om op te eisen. Je verkeert niet in twijfel omtrent Mijn wil. Maak er aanspraak op, dat deze wil op aarde gemanifesteerd wordt.