20 september

God is goed

Smaakt en ziet, dat de Here goed is. (Psalm 34:9)
Hij is goed. Vertrouw op Hem. Weet, dat alles wel is. Zeg: 'God is goed. God is goed'. Laat heden en toekomst maar in Zijn handen en weet slechts, dat Hij goed is. Hij kan orde scheppen uit chaos, goed uit kwaad, vrede uit woeling. God is goed.
Ik en Mijn Vader zijn één. Eén in het verlangen goed te doen. Voor God betekent goed doen voor Zijn kinderen, dat Hij hen laat delen in zijn goedheid. God is goed, en het is Zijn groot verlangen om Zijn goedheid, en goede dingen, met je te delen en Hij zal dit ook doen.
Vertrouw en vrees niet.

Geleid door de Geest

Leer te wachten op geestelijke leiding totdat de ingeving even duidelijk voor je bewustzijn is als enig bevel van een officier aan een soldaat, van een meester aan zijn knecht. Deze herkenning onderscheidt Mijn ware volgeling van de velen die Mij 'Here, Here' noemen en niet de dingen doen die Ik zeg.
Er zijn er velen die leven volgens de beginselen die Ik voorschreef toen Ik op aarde was, maar die niet handelen onder de ingeving van Mijn Geest van dag tot dag.
'Want zovelen als geleid worden door de Geest van God, dezulken zijn de zonen van God'.