5 september

Vooruitgang

Vooruitgang is de wet van de hemel. Klim hoger op, steeds hoger op tot leven en schoonheid, kennis en macht. Hoger en hoger.
Wees morgen sterker, moediger en liefdevoller dan je vandaag was.
De wet van vooruitgang maakt het leven zinvol, geeft het een doel.

De liefde springt voorwaarts

Je moet dicht bij Mij blijven.
Getrouwheid is niet slechts een gehoorzamen aan de geboden in Mijn geschreven Woord. Ze is het intuïtief kennen van Mijn wens, door een nauw en innig contact waaruit een waar begrip omtrent Mij is gegroeid.
Zelfs met deze kennis kan getrouwheid alleen mogelijk zijn wanneer je versterkt wordt met de kracht die deze omgang met Mij schenkt.
Indien je Mijn geringste verlangen kent en uit Mij de kracht in je hebt opgenomen om dat verlangen uit te voeren, dan springt de liefde voorwaarts, reagerend, zich verblijdend in de Heer.