2 september

Ik moet voorzien.

Ik ben je Heer. Dat staat vast. Dan kan Ik verlangen, dat je Mij gehoorzaam dient, dat je Mij trouw blijft. Maar, omdat Ik je Heer ben, ben Ik verplicht je te beschermen.
Ik ben verplicht om voor je te strijden, om plannen voor je te maken, en om te waarborgen, dat je voldoende bent voorzien van alles, wat Ik bij machte ben je te geven. Bedenk eens hoe veelomvattend die voorziening kan zijn. Twijfel daar nooit aan.
Er gaan zulke wonderen gebeuren! Wonderen, waarvan je nooit gedroomd zou hebben. Het is alleen nog nodig, dat zij besproeid worden door een dankbare geest en een liefhebbend hart om een overvloedige opbrengst te geven.

Je zult horen

Luister naar Mijn stem. Deel al je vreugden en droefheden en moeilijkheden met Mij, er steeds aan denkend dat we het werk delen.
Meer en meer zielen zullen tot je gezonden worden om te helpen. Wees gereed, afgestemd op Mijn zachtste fluistering. Er is geen gebrek aan hulp voor Mijn dienaren, maar zo dikwijls verkeren ze niet in een ontvankelijke houding.
Luister en je zult horen, is het vervolg op 'Bidt en gij zult ontvangen'. 'Zoekt en gij zult vinden', 'Klopt en gij zult opengedaan worden'. Luister en je zult horen.