21 september

Zie de Vader

Heer, toon ons de Vader en het is ons genoeg. (Joh. 14:8)
Mijn kinderen, ben Ik zo lang met je geweest, terwijl Ik tot je kwam, en met je sprak, en nog heb je de Vader niet leren kennen!
Jouw Vader is Heer en Meester van heel de machtige schepping. Maar Hij is zoals Ik ben. Al de liefde en de kracht en schoonheid, die je in Mij hebt gezien, is in Mijn Vader.
Als je dat ziet, en je Hem en Mij kent zoals wij werkelijk zijn, dan is je dat genoeg - dan is dat werkelijk voldoende voor je. Het vervolmaakt je leven - bevredigt je - is al, wat je nodig hebt.
Zie de Vader, zie Mij, en het is je genoeg. Dit is liefde in overvloed. Blijdschap in overvloed. Dit is al, wat je nodig hebt.

Obstakels weggebrand

Mijn licht zal op je schijnen. Het zal je weg verlichten en opvrolijken.
Maar het zal ook doordringen in de duistere en geheime schuilhoeken van je hart en misschien de een of andere niet herkende zonde, fout of tekortkoming onthullen.
Verlang zijn stralen, niet alleen om de bemoediging en de leiding ervan, maar ook om hun onthulling van alles in je dat niet geheel van Mij is.
Ik ben de zon der gerechtigheid. Rust in Mijn tegenwoordigheid, niet luid roepend, niet smekend, maar rustend, totdat de onzuiverheden van je wezen zijn weggebrand, het droesem van je karakter weggezuiverd, en je voort kunt gaan, bekrachtigd en gereinigd om Mijn werk te doen.