26 september

Dien allen

Ik ben in uw midden als een, die dient. (Luc. 22:27)
Ja! Denk er aan allen te dienen. Wees bereid door dienen je Zoonschap te bewijzen. Beschouw allen, die je ontmoet, als gasten in het huis van je Vader, die met liefde, met alle achting en met vriendelijkheid behandeld moeten worden.
Acht geen werk beneden je waardigheid, omdat je de dienstknecht van allen bent. Sta altijd klaar om al wat je kunt, voor anderen te doen. Dien! Dien! Dien!
Er ligt blijdschap in het dienen en vreugde in het doen van Mijn wil voor anderen; blijdschap en vreugde, als door middel van jou al Mijn goedheid voor hen tot uitdrukking wordt gebracht.
Als je anderen dient, bedenk dan, dat je handelt namens je Heer en Meester, die de voeten van Zijn discipelen heeft gewassen. Zo breng je in het dienen van anderen je liefde voor Mij tot uitdrukking.

Stormen mogen woeden

Leef met Mij en woorden zullen niet nodig zijn. Je zult Mijn wil kennen.
Wat werkelijk nodig is, is je ontvankelijkheid.
Die ontstaat door zelfdiscipline, welke een geestelijke vooruitgang mogelijk maakt tot en in een hoger leven.
In dat geestelijke rijk ben je je bewust van Mijn wil. Je bent één met Mij. Zeker, je kunt alle dingen schade achten om Christus te winnen.
Ik wens dat je de heerlijkheid leert van een door God beschermd, geleid leven. Geen ijdel, vruchteloos her- en derwaarts snellen. Stormen mogen woeden, moeilijkheden mogen zwaar drukken, maar je zult geen schade ondervinden. Veilig, beschermd en geleid.