9 september

Werk aan jezelf

In Uw kracht overwinnen wij.
Ja! Je overwinningskracht ontvang je van Mij. Met Mij kan er niets fout gaan. Daarom is het geheim van het succes gelegen in het leven met Mij.
Wil je je leven zo goed mogelijk benutten? Leef dan heel dicht bij mij, de Heer en Gever van alle leven.
Je kunt zeker zijn van je beloning. Het zal een volmaakt succes zijn, maar Mijn succes.
Soms zal het succes daaruit bestaan, dat zielen werden gewonnen, soms dat een ziekte werd genezen, en dat boze geesten werden uitgedreven. Soms bestaat het succes uit een volbracht offer, zoals dat op Golgotha. Soms is dit het succes van iemand, die ondanks de verachting en kwelling en honende kreten van Zijn vijanden geen enkel woord ten antwoord gaf. Of het succes van een verrezen Verlosser, zoals Hij in de hof van Jozef van Arimathéa wandelde op die eerste Paasmorgen.
Maar dat alles is Mijn succes. De wereld mag je als een mislukkeling beschouwen. De wereld oordeelt niet zoals Ik oordeel.
Buig je knieën in verwondering voor Mijn openbaring. De vreugde, die het zien van geestelijke waarheden geeft, is een grote vreugde; als de hemelen geopend zijn en de Stem spreekt - niet tot ieder hart, maar tot het trouwe liefhebbende hart.
Bedenk, dat jij het grote werkterrein bent voor jezelf. Dit is je eerste taak: wieden, planten, graven, snoeien, vruchtdragen. Wanneer dat gedaan is, geef Ik je andere werkterreinen.

De wensen van je hart

Blijf even staan op de drempel van Mijn huis van overvloed.
Houd even stil in ontzag en in de vreugde der aanbidding.
Hij zal je de wensen van je hart geven. Geef je verlangens zelf, ontstaan als ze zijn in de verbondenheid met de Goddelijke Geest, en ontvang hun vervulling.
Weet dit en laat je hart zingen van de blijdschap over dit wonder van voorziening.