16 september

Veiligheid

En de vrucht der gerechtigheid zal vrede zijn, de uitwerking der gerechtigheid rust en veiligheid tot in eeuwigheid. (Jes. 32:17)
Het is Mijn vrede, die voor eeuwig rust en veiligheid geeft. Het is Mijn vrede, die als een rustige rivier door het dorre land van het leven stroomt. Daardoor gaan de bomen en bloesems van het leven uitbotten en overvloedig vrucht dragen.
Succes is het resultaat van werk, dat in vrede werd verricht. Alleen op die manier kan het werk zich uitbreiden. Laat je plannen niet beïnvloeden door haast. Je leeft niet in de tijd, maar in de eeuwigheid. De toekomst van je leven wordt juist in de onzichtbare wereld bepaald.
Blijf in Mij, en Ik in jou, dan zul je veel vrucht dragen. Wees kalm, wees zeker, blijf rustig. Heb lief, jacht niet. Heb vrede, geen onrust. Weest niet ongedurig. Laat alles doeltreffend zijn. Wat gezaaid wordt in gebed, begoten door vertrouwen, zal in blijdschap bloem en vrucht dragen. Ik heb je lief.

Aanbidding

Vergeet nimmer te aanbidden. Dat is de schoonste vorm van gebed. Ze omvat alle andere.
Als je aanbidt, houdt het dat vertrouwen in Mij en die liefde voor Mij in, zonder welke alle smekingen hun doel niet bereiken. Het houdt dankzegging in, omdat aanbidding voortkomt uit herhaalde dankzegging.
Ze omvat ook diep berouw.
Wie zou Mij kunnen vereren met een van blijdschap vervulde aanbidding en zich niet bewust zijn van onwaardigheid en van Mijn vergiffenis en zegen?
Aanbidding is van liefde vervulde eerbied.