13 september

Geen andere naam

Mijn Naam is de macht, die het kwaad afwendt en alles oproept, wat geschikt is om te helpen. Boze geesten vluchten als ze de Naam 'Jezus' horen. Uitgesproken bij vrees, bij zwakheid, bij verdriet, bij pijn, doet het een beroep op Mij, waaraan Ik nooit weiger gehoor te geven. 'Jezus'.
Gebruik Mijn Naam dikwijls. Denk eraan hoe ontelbare malen kinderen 'moeder' roepen. 'Moeder', om te helpen, om te zorgen, om te beslissen, om een beroep op haar te doen. Gebruik Mijn Naam op diezelfde wijze - eenvoudig, natuurlijk, krachtig. 'Jezus'.
Gebruik die Naam niet alleen als je hulp nodig hebt, maar ook om liefde tot uiting te brengen. Hardop uitgesproken, of in de stilte van je hart, zal het een sfeer van disharmonie veranderen in een sfeer van liefde. Het zal het peil van het gesprek en van het denken op een hoger niveau brengen. 'Jezus'.
'Er is onder de hemel geen andere Naam, waardoor je behouden kunt worden'.

Oorzaak der zonde

Niet langer heeft de zonde enige macht over je, tenzij door je eigen welbewuste keus.
De zekerste weg om jezelf te beschermen tegen enige verleiding tot zonde is: leren graag Mijn wil te doen en graag die wil uitgevoerd te zien, zowel in alle kleine als in alle grote dingen van je dagelijks leven. Zo dikwijls verkeert de mens daarover in verwarring. - Als Ik heb overwonnen, waarom is het dan zo'n machtige vijand?
Ik overwon de zonde.
Ze heeft geen macht over enige ziel die niet wil zondigen. Dus al wat kan leiden tot de zonde is het verlangen.
Ik leg veel de nadruk op het feit dat de mens Mij moet liefhebben. Als zijn liefde, zijn verlangen op Mij gericht is, dan zal hij alleen Mijn wil willen doen. Zo wordt hij gered van de zonde.