12 september

Geldswaarden

Zoek eerst het Koninkrijk van God en zijn gerechtigheid en dit alles zal u bovendien geschonken worden. (Matth. 6:33)
Indien dan uw oog zuiver is, zal geheel uw lichaam verlicht zijn. (Matth. 6:22)

Het oog van de ziel is de wil. Als Mijn Koninkrijk, het vinden van dat Koninkrijk, het dienen van dat Koninkrijk, je enige verlangen is, dan zal waarlijk je hele lichaam een en al licht zijn.
Wanneer Ik zeg, dat je eerst het Koninkrijk van God moet zoeken, dan is de eerste stap ervoor te zorgen, dat je wil voor dat Koninkrijk is. Dat je alleen maar oog hebt voor de glorie van God. En niets liever wilt dan dat Zijn Koninkrijk komt. En dat je in alle dingen de voortgang van Zijn Koninkrijk zoekt.
Ken geen waarden dan alleen geestelijke waarden. Ken geen voordeel dan alleen dat, wat geestelijk winst oplevert. Zoek in alles eerst Zijn Koninkrijk.
Zoek alleen materieel voordeel, wanneer dat voordeel winst voor Mijn Koninkrijk betekent. Distantieer je van alle geldswaarden. Wandel met Mij. Leer van Mij. Spreek met Mij. Hierin ligt je ware geluk.

Verwijt niet

Tracht nooit de schuld op anderen af te schuiven. Als Ik je zonden draag en die van anderen, schuif je dan niet je schuld af op Mij?
Als dat wat onaangenaam is, het gevolg is van je eigen tekortkoming of zwakheid, probeer dan de oorzaak weg te nemen door de tekortkoming de baas te worden en de zwakheid te overwinnen.
Als het veroorzaakt werd door iemand anders, strooi dan geen verwijten rond, sta niet toe dat enige gedachte van het eigen-ik binnendringt om ook maar de zwakste rimpeling in je gemoedsrust te veroorzaken. Bewaar de vrede die Ik je heb toevertrouwd.