25 september

Kom en blijf

Kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. (Matth. 11:28)
Ja, kom om te rusten. Maar ook - blijf om te rusten. Stop met al dat koortsachtig haasten en wees kalm en onbezorgd. Kom tot Mij, niet alleen omdat je graag wilt dat Ik je gebeden verhoor, maar om dicht bij Mij te zijn.
Wees zeker van Mijn hulp, wees je bewust van Mijn tegenwoordigheid en wacht totdat Mijn rust je ziel vervult.
Rust kent geen vrees. Rust kent geen gebrek. Rust is kracht, rust is zekerheid. De rust van vriendelijke bosweiden, van vredig stromende rivieren en van sterke, onwrikbare heuvels. Rust, en al wat je nodig hebt om deze rust te verkrijgen is, dat je tot Mij komt. Kom dan!

De liefde die bevredigt

Mijn barmhartigheden zijn groot voor allen die zich tot Mij keren, en voor allen die zich van Mij keren.
Hoe teder ben Ik begaan met die weerspanningen. Hoe tracht Ik steeds hen te bewaren voor de onheilen die hun weigering van Mij over hen zal brengen.
Ik verlang hen te redden van de hunkering der eenzaamheid, die zal volgen op hun afwijzing van de enige liefde die bevredigt.