23 september

Wend je steeds weer tot Mij

Nadert tot God, en Hij zal tot u naderen (Jac. 4:8)
Dit is een wet voor het geestelijk leven. Je moet je tot Mij wenden eer je je bewust wordt van Mijn nabijheid. Je moet je aanwennen om je in elke omstandigheid tot Mij te wenden. Je kunt je blij tot Mij wenden met je dankbaarheid, of je kunt je tot Mij wenden om een zwak beroep op Mij te doen.
Het is zo wonderbaar, dat dit woordloos gebed al voldoende is. Je behoeft je verlangen niet onder woorden te brengen. Je behoeft niet te smeken, je behoeft geen geschenken te brengen. Wat is het wonderlijk te weten, dat je zo gemakkelijk hulp kunt inroepen, en dat die er dan zo onmiddellijk is, en zo liefdevol.
En niet alleen is er hulp, maar ook vertroosting en vreugde door Goddelijke tegenwoordigheid en vriendschap. Een tegenwoordigheid, die het leven aantrekkelijk maakt, en vertrouwen en vrede geeft.
Vrees nooit, verlies de moed nooit. Nader tot Mij, en in die tegenwoordigheid vind je alles, wat je nodig hebt. Alleen Mijn aanwezigheid kan omstandigheden en levens geheel veranderen, en kan harmonie, schoonheid, vrede en liefde brengen.

Prikkelbaarheid uitgebannen

De bewustheid van Mijn tegenwoordigheid verleent duurzaamheid en kracht aan al wat je doet. Mijn Geest, die elk deel van je wezen doordringt, verdrijft alle zelfzuchtige prikkelbaarheid, terwijl Hij alle zwakke delen versterkt en je wezen afstemt op de hemelse muziek. Denken aan de hemel als een plaats waar je lofzingt voor Mij is goed, maar het is een zingen met je gehele wezen, wanneer Mijn sprankelende blijdschap erdoorheen stroomt.