11 september

Een milde gever

Ik ben gekomen, opdat je het leven hebt en overvloed. (Joh. 10:10)
Ja, Ik, je Meester, ben een milde Gever. Ik geef je leven in overvloed, in overvloeiende mate. Daarvoor ben Ik gekomen. Leven voor zielen. Het leven, het eeuwige leven, dat de hartslag van je hele wezen is, dat ook je geest en lichaam bezielt.
Een milde Gever. Een Koninklijke Gever. Ik ben gekomen, opdat de mensen het leven in Mij mochten hebben. Dit leven bedoelde Ik toen Ik zei: 'Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken'. Het leven, dat van de wijnstok vloeit, is in de ranken.
Onze levens - het jouwe en het Mijne - zijn één. Alles, wat in Mijn wezen is, moet daarom overgaan in het jouwe, omdat het kontakt zo nauw is.
Ik ben liefde en blijdschap en vrede en kracht en macht en genezing en nederigheid en geduld, en al het andere, dat je in Mij, je Heer, ziet. Dan moet jij dit ook bezitten, als Mijn leven door je heenstroomt. Vat dus moed. Je kunt jezelf niet liefdevol en sterk en geduldig en nederig maken. Je leeft met Mij, en dan brengt Mijn leven de wondere verandering tot stand.

Raak dat verlangen kwijt

Wederom zeg Ik: oordeel nooit iemand anders. Dat is een van Mijn taken die Ik nimmer overdroeg aan wie van Mijn volgelingen ook.
Leef met Mij. Zo zul je in staat gesteld worden meer te zien van dat innerlijke ik-leven, dat Ik in een ieder zie. Dan zul je een nederigheid leren, die je het verlangen tot oordelen zal doen verliezen. O, zoek allen lief te hebben en te begrijpen. Heb hen lief om Mijnentwil. Ze zijn de Mijnen. Wanneer je met Mij leeft zul je inzien hoe Ik met medelijden ben vervuld jegens hen en hoe Ik naar hen verlang. Wanneer je dat inziet, moet je liefde voor Mij verhinderen dat je Mij pijn doet door onvriendelijke kritiek op hen om wie Ik geef.