10 september

God of de Mammon?

Je moet bereid zijn je af te scheiden van de wereld. Wens je de algehele en volmaakte voldoening, die je in Mij vindt èn daarnaast de voldoening van de wereld? Dan probeer je God te dienen èn de Mammon, of als je niet probeert te dienen, dan maak je bij beiden toch aanspraak op een beloning: bij God en bij de Mammon.
Als je voor Mij werkt, dan heb je je beloning. Maar daarna wend je je tot de wereld, tot mensen, en verwacht je die beloning ook. Dat is niet juist.
Verwacht van niemand liefde of dankbaarheid of erkenning. Alle beloning, die je toekomt, zal Ik je geven.

Rimpelloos

Vrede. Het is je taak om die vrede in je hart en leven te bewaren. Dit is je werk voor Mij. Het is zo uiterst belangrijk, omdat wanneer het je eraan ontbreekt, je dan als een kanaal voorlopig onbruikbaar bent.
Leer de geringste rimpeling aan de oppervlakte van je leven waar te nemen. Leer de kleinste onrust in de diepten van je hart te onderkennen. Dan terug naar Mij, totdat alles rustig is.
Bedenk dat wellicht een boodschap niet gebracht wordt, omdat Ik je niet kan gebruiken; een of ander woord van tederheid ongezegd blijft, omdat het eigen-ik je kanaal blokkeert.
Alleen het eigen-ik kan onrust veroorzaken, en Mijn grote gave aan Mijn discipelen was VREDE.