1 oktober

Het geheim van voorspoed

Wendt u tot Mij en laat u verlossen, alle einden der aarde. (Jes. 45:22)
Wend je voor verlossing tot geen andere bron. Zie alleen op Mij. Zie niet uit naar andere hulp. Zie op Mij en je zult gered worden. Beschouw Mij als je enige helper. Dat is het geheim van je voorspoed, en jij zult op jouw beurt velen redden van armoede en ellende.
Welk gevaar ook dreigt, zie op Mij... Wat je ook wenst of nodig hebt, voor jezelf of voor anderen, zie op Mij. Maak aanspraak op alles, wat in Mijn voorraadkamers is. Vraag er om. Maar er aanspraak op. Eis het op.
Bedenk, dat Ik de kinderen Israëls voedde met manna uit de hemel. Ik baande voor hen een weg door de Rode Zee. Ik leidde hen door de woestijn van ontbering, moeite en discipline. Ik voerde hen in een land, vloeiende van melk en honing. Heb dan vertrouwen. Laat je leiden.
Verblijd je. Dit zijn jouw woestijndagen. Maar je wordt veilig en wel naar jouw Kanaan van overvloed geleid.

Heb vertrouwen

Er gebeurt niets met je wat niet het antwoord is op je gebeden, de vervulling van je wens om in alles Mijn wil te doen en te ontvangen.
Ga daarom onbevreesd voorwaarts, elke dag tegemoet.