29 oktober

Laat geld buiten beschouwing

Meet succes nooit af naar geldelijk voordeel. Dat is niet in de geest van Mijn Koninkrijk. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je Mijn wil en gedachten aan de mensen om je heen hebt geopenbaard. Je succes wordt bepaald naar de mate, waarin je omgeving de uitwerking van Mijn wil in jouw leven heeft gezien.

Kleine moeilijkheden

Het geheim van de ware navolging in dienstbetoon in de kleine dingen. Zo zelden verstaan de Mijnen dit.
Ze zijn bereid om voor Mij te sterven, maar niet om voor Mij te leven in al de kleine bijzonderheden van dit leven.
Is niet dit zo vaak de weg der mensen tegenover hem die ze liefhebben op de wereld? Ze zijn zo bereid om de grote offers te brengen, maar niet de kleine.
Hoed jezelf daarvoor in de dienst voor Mij. Onderga kleine ongemakken blijmoedig, overwin kleine ingevingen van trots, kleine vormen van zelfzucht en kleine moeilijkheden. Dien Mij in de kleine dingen. Weest Mijn dienstknechten in al je gedragingen.