17 oktober

Geloofsvisie

Richt je blik op Mij om Mij te zien. Kijk niet langer naar de vuile omgeving, naar gebrek aan schoonheid, naar de onvolmaaktheden in jezelf en in de mensen om je heen. Dan zul jij, die de geloofsvisie bezit, alles in Mij zien, wat je wenst en maar zou kunnen wensen.
Zie in je onrust Mijn kalmte, Mijn rust. In je ongeduld, Mijn nooit falend geduld. In je gebrek en beperking, Mijn volmaaktheid.
Als je op Mij ziet, zul je zo op Mij gaan lijken, dat de mensen ook van jou zeggen, dat je met Jezus bent geweest.
Naarmate je meer op Mij gaat lijken, zul je in staat zijn de dingen te doen, die Ik doe, en grotere werken nog dan deze, want Ik ga tot Mijn Vader.
Vanuit die plaats, waar Ik verblijf, kan Ik - door geen enkele menselijke beperking gehinderd - je bekleden met heel de wonderwerkende en alles overwinnende macht van je Goddelijke Broeder en Bondgenoot.

Zie duidelijk

Dan zul je duidelijk zien hoe je de stofkorrel uit het oog van je broeder moet verwijderen. Dit is een belofte.
Je merkt de tekortkoming van een ander op. Je verlangt te helpen.
Je hebt de door de Geest geïnspireerde visie nodig voor dit werk. Deze kan niet worden geschonken voordat alle belemmering is weggenomen. Belemmeringen worden veroorzaakt niet door de zonden van anderen, maar door je eigen zonden en onvolkomenheden.
Richt je blik daarom naar binnen. Tracht ze te overwinnen en zo het geestelijk inzicht te verwerven, dat je in staat zal stellen je broeder te helpen. Mijn beloften worden altijd nagekomen.