6 oktober

Een kinderhand

Dierbare Heer, wij klemmen ons aan U vast.
Ja, klem je maar vast. Je geloof zal geloond worden.
Weet je niet, wat het betekent een handje te voelen, dat vol vertrouwen in jouw hand is gelegd, te weten, dat een kind je vertrouwt?
Wekt dat niet de liefde bij je op en het verlangen om te beschermen en te verzorgen? Denk je eens in, wat er in Mijn hart omgaat, wanneer je hulpeloos tot Mij komt, je aan Mij vastklemt en naar Mijn liefde en bescherming verlangt.
Zou jij, die zelf zo gebrekkig en zwak bent, dat kind in de steek laten? Zou Ik jou in de steek kunnen laten? Weet, dat dit gewoonweg niet mogelijk is.
Weet, dat alles wel is. Daar moet je niet aan twijfelen. Je moet er zeker van zijn. Er is geen wonder, dat Ik niet kan doen, er is niets, wat Ik niet tot stand kan brengen. Er is geen redding ter elfder ure, die Ik niet zou kunnen volbrengen.

Kracht-zoekers

Hoe meelijwekkend is 's mensen streven naar kracht wanneer Gods kracht met al zijn machtige mogelijkheden aanwezig is voor hem, indien hij slechts wist hoe deze te verkrijgen.
Zo iemand te vertellen dat dit alleen mogelijk is voor een die Mijn Koninkrijk des hemels is binnengegaan, zou inderdaad zijn nieuwgierigheid kunnen opwekken.
Maar vertel hem dat de weg tot dat Koninkrijk er een is van een zichzelf wegcijferen, gehoorzaamheid aan een liefde voor Mijn wil, vertel hem dat hij moet binnengaan als een klein kind, dat hij alleen door geestelijke vooruitgang tot de ware bezittingen van de mens kan geraken en dat de training lang kan zijn, de tucht zwaar - vertel hem dit en hij zal zich ledig afwenden.
Toch zal hij door dat te doen, geheel onwetend, de beloning van een overwinnaar afwijzen, het leven van vrede en kracht en blijdschap.