3 oktober

Gezegende zekerheid

En het werk van de gerechtigheid zal vrede zijn, en de werking van de gerechtigheid zal zijn gerustheid en zekerheid tot in eeuwigheid. (Jes. 32:17)
Wees stil en weet, dat Ik God ben. Alleen als de ziel rust verkrijgt, kan er wezenlijk werk worden verricht, en kunnen geest, ziel en lichaam de kracht bezitten om te overwinnen en te verdragen.
Vrede is het werk van de gerechtigheid - het ware leven leiden, het leven met Mij. Rust en zekerheid volgen. Zekerheid is de rust, die voortkomt uit een rotsvast vertrouwen in Mij, in Mijn beloften en in Mijn macht om te redden en te bewaren. Probeer die rust te krijgen en bewaar deze ten koste van alles. Rust in Mij. Leef in Mij, kalm, rustig, verzekerd - in vrede.

Blijvende metgezel

Niet ons, o Heer... maar Uw Naam zij de eer.
Mijn Naam. IK BEN. Reeds bestaande voor alle werelden, onveranderlijk in eeuwigheid, onveranderlijk in de tijd.
Al wat Ik ooit geweest ben door de eeuwen heen, dat BEN IK.
Al wat je ooit begeerd hebt dat Ik voor je kan zijn, dat BEN IK.
In een veranderende wereld heb je nodig dat je veel bij Mij vertoeft, je Meester, de Jezus Christus van wie gezegd werd:
'Dezelfde gisteren, heden en tot in eeuwigheid'.
Dan volgt daaruit dat vandaag met je is de Heer der schepping, de Jezus van Nazareth, de Christus van het kruis, de opgestane heiland, de ten hemel gevaren Heer. Wat een gezelschap voor de onzekere wegen van een veranderende wereld.