21 oktober

Een feest van liefde

Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar Mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij. (Openb. 3:20)
Zie, Mijn kinderen, het kloppen is niet gebaseerd op een verdienste van jullie kant - al is het ook een reageren op het verlangen van je hart naar Mij.
Blijf luisteren, blijf met open oren luisteren. 'Indien iemand naar Mijn stem hoort'. Wederom geen verdienste van jullie kant. Alleen het oor is erop gericht om Mijn tonen op te vangen, en het geluid van Mijn zacht kloppen te horen.
Luister verder: 'Indien iemand naar Mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij'.
Wat een feest! Je denkt, dat het een vreugde voor je zou zijn geweest, als je had kunnen deelnemen aan het bruiloftsfeest te Kana in Galiléa, of als je een van Mijn discipelen zou zijn geweest, die met Mij in de bovenzaal aanzaten aan het laatste Avondmaal, of een van de twee te Emmaüs, of een van de weinigen, voor wie Ik dat maal bereidde aan de oever van het meer.
Maar och, bij elk van deze feesten - al waren die door God bereid en was God er tegenwoordig - zou je niet die verrukking hebben gesmaakt, die je kunt ervaren als je hoort kloppen en de Stem hoort, en je bij het openen Mij welkom heet op Mijn feest.
Een feest van de meest intieme vriendschap, van Goddelijke voorziening, waarlijk een feest van liefde.

Neem het goede in je op

De enige manier om het kwaad uit te delgen is het goede in je op te nemen. dit is Mijn verhaal over de zeven andere geesten.
Dit verhaal moest het geweldige verschil illustreren tussen de Mozaïsche wet en Mijn wet. De Farizeeën en de oudste broer waren betrachters van de Mozaïsche wet.
Je hebt dit aangetoond in je eigen leven. Bidden opdat je de verleiding moge weerstaan en het kwaad overwinnen is op zichzelf slechts zinloos.
Het kwade kan in Mijn tegenwoordigheid niet leven. Leef met Mij. Neem Mijn leven in je op en het kwade zal buiten blijven.