5 oktober

Geen toevallige ontmoetingen

De Here zal uw uitgang en uw ingang bewaren van nu aan tot in eeuwigheid. (Psalm 121:8)
Je bewegingen, je komen en gaan, het wordt alles door Mij geleid. Ieder bezoek door Mij volledig gezegend. Iedere wandeling door Mij geregeld. Er rust een zegen op al wat je doet, op ieder gesprek.
Geen enkele ontmoeting is toevallig, maar door Mij voorbereid. Alles is gezegend.
Niet alleen nu, in het uur dat je het moeilijk hebt, maar van nu af aan tot in alle eeuwigheid.
Geleid te worden door Mijn Geest is een bewijs van het zoonschap. 'Allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods', en als zij kinderen zijn, dan zijn zij ook erfgenamen - erfgenamen van God.
Wat een erfenis! Erfgenamen - geen kans om onterfd te worden. 'Erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in Zijn lijden, is dat om ook te delen in Zijn verheerlijking'.
Je lijden heeft dus wel degelijk zin. Het is een bewijs van het zoonschap. Het leidt tot volmaking van je karakter (de bevordering tot heerlijkheid), en tevens tot eenheid met Mij - God. Denk erover na hoe verrukkelijk dit is, mediteer erover.

Een met Mij

Een met de God der schepping.
Een met de Jezus van Golgotha.
Een met de opgestane Christus.
Een met Zijn Geest, die werkzaam is in alle hoeken van het heelal, kracht gevend, vernieuwend, bestuderend, almachtig.
Kan de mens nog om meer vragen? Kunnen gedachten nog hoger opstijgen?