31 oktober

Het woord

Uw Woord is een lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad. (Psalm 119:105)
Ja, zo is het met Mijn Woord, de Schriften! Lees ze, bestudeer ze, bewaar ze in je hart, gebruik ze zoals je een lamp gebruikt om te zien hoe je moet lopen.
Maar onthoud, Mijn kinderen, dat Mijn Woord zelfs meer is dan dat. Het is de Stem, die tot je hart spreekt, die innerlijke gewaarwording, die van Mij getuigt.
Het is de Stem, die in dit gewijde avonduur, intiem en persoonlijk tot jou spreekt.
Het is zelfs nog meer dan dat, Ik ben het, je Heer en je Vriend.
'En het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond'. Waarlijk een lamp voor je voet en een licht op je pad.

En zoek geen overschot

Ik wil je graag opnieuw op het hart drukken dat alleen wanneer jullie kanalen zijn, Ik je voorraad overvloedig en constant kan maken.
Indien je alles houdt wat je nodig hebt, en dan van plan bent om van je overschot aan Mij en de Mijnen te geven, dan zal er geen overschot zijn. Ik heb beloofd om in je behoeften te voorzien, zodat wanneer je jezelf verarmt, Ik dat verlies zal goedmaken. Beproef en versta die waarheid in al haar volheid.