4 oktober

Alles wat je begeert

Hij had gestalte noch luister, dat wij Hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij Hem zouden hebben begeerd. (Jes. 53:2)
Mijn kinderen, in deze tekst sprak Mijn dienstknecht Jesaja over de wonderbare verlichting, welke zou worden gegeven aan hen, die door de Geest geleid zouden worden.
Zij, die Mij niet kennen, vinden in Mij niets, dat hen aanspreekt of dat hen aantrekt.
Zij, die Mij kennen, begeren verder niets meer. 'Geen gedaante, dat zij Hem zouden hebben begeerd'. O, Mijn kinderen, kom heel dicht bij Mij. Zie Mij zoals Ik werkelijk ben, zodat je je steeds weer kunt verblijden over het feit, dat je in Mij alles vindt, wat je maar begeert. Dat je van alles, wat je maar begeert, de vervulling vindt in je Meester, Heer of Vriend.

Stralende werkelijkheid

O Jezus, maak Uzelf voor mij tot een levende, stralende werkelijkheid.
Wil je Mij tonen als een levende, stralende werkelijkheid? Ik stierf opdat Ik in je zou kunnen leven, in Mijn volgelingen, en jullie presenteren Mij aan de wereld als een dode Christus.
'Ik leef voor altijd'.
Ook al herhaal je die woorden, ze zinderen niet van leven, hier en nu. Ze spreken slechts van Mijn bestaan in een andere sfeer, ver verwijderd van deze aarde en haar vreugden en verdriet, streven en beslommeringen.
Toch zou Ik in al die dagelijkse dingen Mijn Geest werkzaam willen doen zijn in en door jullie. Hoe kan de mens Mijn onderricht zo verkeerd uitleggen?