22 oktober

Bouw aan je huis

Je bent bezig een onwankelbaar geloof op te bouwen. Voorzie nu de stille plaatsen van je ziel van het nodige. Vul ze met alles, wat harmonieus en goed is, wat mooi en blijvend is.
Bouw nu aan je huis in de Geest, en de tijd van wachten zal goed besteed zijn.

Een nobel huis

Hoewel Ik een Zoon was, toch leerde Ik gehoorzaamheid.
Dat was om Mijn volgelingen te leren dat trouw aan Mij geen ontheffing van zelfdiscipline inhield. Het huis van de geest wordt steen voor steen gevormd - liefde, gehoorzaamheid, waarheid. Er bestaat een plan en elke daad van je is een steen in de bouw ervan.
Denk je eens in. Een dwaze daad, een verwaarloosde plicht, of een in gebreke blijven bij de uitvoering van Mijn wensen betekent niet alleen een ontbrekende steen, maar een onvolkomen gebouw.
Hoe vele anders nobele karakters zijn zo bedorven.
Bouw nu voor de eeuwigheid.