15 oktober

Voel je rijk

Vertoef in Mijn schuilplaats en daar voel je je ten volle bevredigd. Je moet je rijk voelen. De voorraadschuren van God zijn meer dan vol, maar je moet dit in gedachten voor je zien.
Je moet dit heel zeker weten, voordat het in materieel opzicht tot werkelijkheid kan worden.
Bedenk, dat je rijk bent. Zie jezelf als dochters van een Koning. Dat heb Ik je al eerder gezegd. Wens overvloed voor jezelf en voor allen, voor wie je zorgt en die je verlangt te helpen.

De weg des Heren

Altijd moet er, voordat ik in een leven kom, een tijd van voorbereiding zijn. Dat is het werk van hen die Mij reeds kennen.
De voorbereiding kan in elk individueel geval verschillen. De Doper kwam met zijn donderstem van bekering!
In vele gevallen kan een liefdevolle, helpende hand nodig zijn voordat de grond geheel gereed is voor Mij, de Zaaier. Bereid Mijn weg: - door liefdevolle gemeenschap, door een door de Geest bezield voorbeeld, door tedere hulp, door een onwrikbare trouw aan waarheid en gerechtigheid, door zelfopoffering, en door veel gebed. Bereid de weg des Heren.